EAT i Link Building, mini przewodnik

EAT można wykorzystać do tworzenia linków i poprowadzić Cię w tworzeniu treści, które dodadzą wartości stronom, które prowadzą do Twojej witryny. EAT jest gorącym tematem, jeśli chodzi o treści na stronie. Ale dlaczego, jak i kiedy należy rozważyć koncepcje w EAT z działaniami na rzecz budowania linków?

 

Twoja witryna nie może mieć EAT bez linku i profilu wzmianki o marce. W wytycznych dotyczących oceny jakości wyszukiwania , podczas ustalania oceny strony Google stwierdza, że ​​„źródłami reputacji” są „artykuły z wiadomościami, Wikipedia, artykuły, posty na blogach, artykuły z czasopism, dyskusje na forach i oceny”. Łatwo też stwierdzić, że EAT może, w pewnych niszach iw różnym stopniu, być wykorzystany do oceny dopasowania strony do zabezpieczenia łącza. Ale Ben Gomes z Google powiedział w wywiadzie dla CNBC z 2018 roku, że:

„Możesz zobaczyć wytyczne dla oceniających, gdzie chcemy, aby algorytm wyszukiwania podążał. „Nie mówią ci, w jaki sposób algorytm ocenia wyniki, ale zasadniczo pokazują, co algorytm powinien zrobić”.

 

Mimo że EAT nie ma bezpośredniego wpływu na ranking, może skutkować generowaniem sygnałów, które bezpośrednio poprawiają pozycję w rankingu. Mimo to, ważne jest, aby wykorzystać własne doświadczenie, aby zrozumieć, co działa, a co nie działa w Twojej niszy. Jeśli ściśle przestrzegasz zaleceń lub wskazówek Google, zawsze będziesz grać w długą grę lub możesz nie widzieć żadnych wyników, jeśli chodzi o budowanie linków. I jasne jest, że Google nie może nawet zaimplementować interpretacji algorytmicznej, która ma najściślejszą interpretację tych wytycznych.

 

Doskonałym tego przykładem są przepisy kulinarne. Moja 8-letnia córka i ja szukaliśmy w Google przepisów na chleb bananowy. Znaleźliśmy jeden z Allrecipes. Zauważyłem, że ten przepis był naprawdę nie do wypieku, gdy upiekliśmy go przez ponad 30 minut. Ale miał ponad 15 000 recenzji. Dosyć łatwo mogę znaleźć sto podobnych przykładów. Tak więc istnieje poważne zastrzeżenie przy stosowaniu mojej interpretacji EAT do kierowania akwizycją łącza. Nie używaj wytycznych EAT do ścisłej oceny potencjalnych witryn w każdej niszy.

Kiedy należy stosować standardy EAT dla potencjalnych klientów?

Zanim zadasz sobie trud sprawdzenia witryny pod kątem zgodności z Twoimi wytycznymi, należy wziąć pod uwagę trzy główne kwestie, zgodnie z uczciwą interpretacją wytycznych Google dotyczących oceny jakości wyszukiwania.

  • Jeśli strony są całkowicie bezużyteczne, nie ma potrzeby przeprowadzania dogłębnej analizy.
  • Nie każda nisza lub scenariusz wymaga dokładnej analizy witryny w celu zbudowania linku.
  • Naturalny profil linków zawiera nie tylko strony EAT.

 

Zacznijmy od „bezużytecznej witryny”, ponieważ nie ma sensu dalsze przeglądanie witryny, jeśli nie jest ona zaprojektowana do tworzenia wartości, ale jest „stworzona z myślą o SEO”. Wskazówki dotyczące jakości stron Google stwierdzają, że:

„Witryny lub strony bez żadnego korzystnego celu, w tym strony utworzone bez próby pomocy użytkownikom lub strony, które potencjalnie szerzą nienawiść, wyrządzają szkodę, wprowadzają w błąd lub oszukują użytkowników, powinny otrzymać najniższą ocenę. Nie jest konieczna dalsza ocena”.

 

Nie wierzę w ścisłą interpretację wyrażenia „korzystny cel”. Moja interpretacja jest taka, że ​​jeśli witryna nie zawiera odpowiedniej treści, która pomaga użytkownikom, to jest bezużyteczna. Ale to nie jest takie jasne. Na przykład strona główna za milion dolarów nie miała żadnej wartości poza sprzedażą reklam, aby facet mógł zarobić milion dolarów na sprzedaży reklam. Ta strona ma ponad 94 000 linków zwrotnych (Ahrefs), ale zajmuje pozycję tylko dla 1200 słów kluczowych.

To skrajny przykład strony, której po prostu bym unikał. Jeśli chodzi o punkt 2, istnieją konkretne nisze, które wymagają znacznie bardziej rygorystycznego przeglądu niż inne. Witryny YMYL mają znacznie bardziej rygorystyczne standardy niż inne nisze. W wytycznych Google podaje wskazówki dotyczące tego, co stanowi całkowicie bezużyteczną witrynę. Google wyjaśnia, że ​​YMYL w porównaniu z innymi źródłami będzie miał różne źródła reputacji.

 

Ostatni punkt to tylko weryfikacja rzeczywistości dla osób, które przeglądają Twój profil linków, a nawet tworzą listy zrzekania się ze ścisłą interpretacją tego, co jest „wysokiej” lub „niskiej” jakości. Jeśli przeanalizowałeś profile linków zwrotnych pod kątem konkurencyjnych nisz, to z pewnością widziałeś mieszankę linków, które możesz rozważyć o różnym stopniu jakości io dużym zróżnicowaniu metryk. Ahrefs pokazuje, że strona bestcolleges.com, która plasuje się w rankingu „najlepszych uczelni internetowych dla psychologii”, łączy w sobie jakość linków i ocenę domeny (DR). Z pewnością istnieje wiele czających się i mylących zmiennych, które również mają wpływ, ale jest to tak powszechne, że nie można tego zignorować.

 

Jakie są kryteria oceny?

Mój zespół i ja zbudowaliśmy wynik z ponad 50 dostarczonymi przez nas zmiennymi nazwanymi PureGrade, aby zrozumieć prawdopodobieństwo pozytywnego, negatywnego lub neutralnego wpływu witryny na podstawie treści głównej (MC) i treści uzupełniających. To powiedziawszy, Google używa interesującej skali, która moim zdaniem zapewnia zbyt dużą swobodę oceniającym. Mój zespół wykorzystał te kryteria do rankingu witryn, które niekoniecznie kwalifikują się do treści YMYL .

 

Zostało to zbudowane na podstawie ręcznego przeglądu ponad 60 000 witryn i tysięcy stron w setkach projektów na poziomie przedsiębiorstwa. A wynik spamu Moz ma ponad „ 27 wspólnych cech ”, które, jak twierdzą, korelują ze znaczną liczbą zbanowanych lub ukaranych witryn. Nie polecam używania wyniku spamu Moz, PureGrade lub innych pojedynczych wskaźników jako ewangelii do zrzekania się lub poszukiwania nowych witryn. Pomaga to jednak zilustrować punkt, w którym musimy oceniać witryny według zestawu kryteriów, a nie tylko jednego lub dwóch. Google prowadzi swoich oceniających do korzystania ze skali najniższej, najniższej +, wysokiej +, wysokiej, średniej +, średniej, niskiej +, najniższej + i najniższej.

Należy zauważyć, że ta skala jest używana do oceny witryny rankingowej, a nie witryny z linkami. Nie oznacza to, że nie możesz używać tej skali do oceny potencjalnych klientów. Na potrzeby tego artykułu, który ma na celu powiązanie wytycznych dotyczących oceny jakości z kryteriami recenzji przy poszukiwaniu linków, wymienię tylko elementy witryny opartej na EAT, najlepiej na podstawie „algorytmu Google” lub „wyszukiwarek”. powinien zrobić”, a nie to, co widziałem, aby poprawić pozycję w rankingu. Wytyczne dla oceniających naciskają jedynie na pomysł znalezienia eksperta w niszy i sprawdzenia, czy jest on ekspertem.

 

Te podstawowe elementy do przejrzenia to:

  • O nas, kontakt lub informacje o obsłudze klienta.
  • Profil linków wychodzących.
  • „Pozytywna reputacja” treści głównej lub dodatkowej.

 

Poza znalezieniem autora ważne jest, aby ocenić strony MC, a jednym z kluczowych wskaźników jest to, czy witryna zawiera wzmianki o linkach „kup dofollow” w dowolnym miejscu witryny. Jeśli witryna tak mówi, prawdopodobnie większość artykułów nie pochodzi z renomowanych źródeł i powinieneś tego unikać. Nie dzieje się tak, gdy witryna wspomina o „płatnych postach gości”. Może to oznaczać, że oferują posty sponsorowane lub linki partnerskie. W ten sposób witryny zarabiają pieniądze i mogą być oddzielone od głównej treści.

 

Za pomocą profilu linków wychodzących szukaj zbyt komercyjnych linków. Są to zazwyczaj linki, które po kliknięciu zaskakują użytkownika, kierując go na stronę główną lub strony transakcyjne. Wreszcie „pozytywna reputacja” jest znacznie trudniejsza do ustalenia. Użyj kombinacji danych z Ahrefs, Majestic i Moz, aby zrozumieć profil reputacji witryny. Ale możesz również użyć narzędzi takich jak BuzzSumo, aby określić, czy artykuły potencjalnego klienta są udostępniane lub angażują.

 

Używanie EAT do tworzenia zasobów treści do budowania linków

Znalezienie i ocena możliwości linkowania to tylko połowa równania – musisz także stworzyć treści, które dodadzą wartości stronom, które prowadzą do Twojej witryny. Jeśli zastosujesz się do zasad EAT dla swoich stron lub artykułów „przynęta na linki”, możesz łatwo zilustrować obopólne korzyści z umieszczania linków podczas prezentacji witryn.

Co więcej, Google będzie postrzegać powiązanie linków jako naturalne, jeśli obie zaangażowane witryny mają wysokiej jakości, trafne i przydatne treści. Z kolei link pomaga zwiększyć autorytet obu stron. Jaki rodzaj treści przyciąga linki i nadaje się do jakości EAT? Uważam, że poniższe formularze treści są najskuteczniejsze do celów budowania linków.

 

Dane pierwotne

Kluczem do budowania zasobów treści do budowania linków jest tworzenie unikalnych treści, których nie może zaoferować żadna inna witryna. Przeprowadzając lub sponsorując badania, takie jak ankiety, możesz zbierać i prezentować świeże dane i spostrzeżenia, których nie ma nikt inny w Twojej branży.

 

Doskonałym przykładem udanej ankiety jest badanie przeprowadzone przez BrightLocal, lokalną firmę zajmującą się oprogramowaniem marketingowym. W momencie publikacji ankieta ma 35 334 linków zwrotnych (Ahrefs). Jeśli nie masz zasobów do przeprowadzenia ankiety, dobrze sprawdzają się również szczegółowe studia przypadków.

 

Zagregowane dane wtórne

Nawet jeśli nie możesz stworzyć własnych danych podstawowych, nadal możesz użyć danych, aby wykazać swoją wiedzę, autorytet i wiarygodność oraz tworzyć treści, które zwiększają wartość odsyłających stron. Świetnym sposobem na to jest napisanie artykułu, który łączy w jednym źródle wszystkie informacje i dane, które czytelnik chciałby zobaczyć. Przy odpowiednim cytowaniu możesz wykorzystać badania innych organizacji na swoją korzyść.

 

Aby odróżnić swoje treści od treści konkurencji próbujących tej samej strategii, możesz przeprowadzić wywiady z ekspertami w tej dziedzinie i dodać ich cytaty do artykułu. Możesz też wynająć eksperta, który sprawdzi Twoje treści przed publikacją i wyeksponuje partnerstwo na stronie.

 

Przywództwo myślowe

Strategie, wartości i stanowisko Twojej firmy lub witryny internetowej w kluczowych kwestiach w Twojej branży są tym, co Cię wyróżnia. Skorzystaj z tych unikalnych pomysłów, aby zbudować swój profil linków. Zwłaszcza jeśli treść jest napisana (lub napisana przez widmo) przez twojego dyrektora generalnego lub najwybitniejszego przedstawiciela, artykuły dotyczące przywództwa mogą budować rozpoznawalność nazwy podczas zdobywania linków. Aby spełnić standardy EAT, pamiętaj o podkreśleniu doświadczenia i wyróżnień pisarza na stronie oraz linku do jego profili.

 

Narzędzia

Narzędzia dobrze sprawdzają się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania i jako zasoby do budowania linków. Utwórz stronę z przydatnym narzędziem, które rozwiąże problem dla czytelników lub zautomatyzuje proces, a inne witryny będą z łatwością zamieszczać linki do zasobów.

 

Zabezpieczanie linków

Po zidentyfikowaniu witryn docelowych i opublikowaniu treści nadszedł czas, aby aktywnie szukać linków. Narzędzia takie jak PitchBox upraszczają proces docierania i ułatwiają współpracę przy kampaniach budowania linków.

PitchBox usprawnia odnajdywanie kontaktów, udostępnia szablony kontaktów, które nadal pozwalają na personalizację, i automatyzuje dalsze działania, oszczędzając cenny czas.

 

Na koniec: ostatnia uwaga

Bardzo ważne jest, aby we wskazówkach dla oceniających zauważyć, że:

„Często znajdziesz niewiele lub nie znajdziesz żadnych informacji na temat reputacji strony internetowej dla małej organizacji. Nie wskazuje to na pozytywną ani negatywną reputację. Wiele małych, lokalnych firm lub organizacji społecznych ma niewielką „obecność w sieci” i polega na przekazie ustnym, a nie na recenzjach online. W przypadku tych mniejszych firm i organizacji brak reputacji nie powinien być uważany za oznakę niskiej jakości strony”.

Oceniając mikro influencerów lub małe blogi pod kątem potencjalnych klientów, musisz zdać sobie sprawę, że bycie surowym nie zawsze jest kluczowe.